Back to Top

Köp- och Leveransvillkor

När kunden placerar en order, kunden godtar dessa villkor och förbinder sig att följa dem. Dessa villkor gäller för alla order från vår webbutik liksom alla andra beställningar som är tillämpligt. Dessa villkor är översättningen av de finska termer och, i händelse av eventuella konflikter, rätt versionen är den finska versionen. Vi inte ingå avtal med minderåriga utan vårdnadshavare samtycke.

Orderbekräftelse med slutliga priset, frakt och övriga kostnader och produktdetaljer skickas till kunden via e-post. För att få en orderbekräftelse en giltig e-postadress måste lämnas. Kunden är ansvarig för att kontrollera att e-postbekräftelse har mottagits och att e-postbekräftelse är lika med ordningsföljd. I händelse av förvirring kunden måste kontakta säljaren på en gång.

Säljare

Säljaren av produkterna är Skyltcentrum.se / Consult It Finland (momsregistreringsnummer: FI20799454)

Kontakt information:
Skyltcentrum.se
Consult It Finland
PB 22
01601 Vanda
FINLAND
Telefon: +358-40-567 6712
e-post: info@skyltcentrum.se
https://www.skyltcentrum.se/

Produktinformation och priser

Priserna visas i den valda valutan med moms 24% om inget annat anges. I slutskedet av beställningsprocessen, innan du bekräftar din beställning, är det belopp som anges exklusive och inklusive moms. Vissa kundgrupper kan se priserna utan moms i produktpriserna.

Vi är inte ansvariga för fel i produktinformationen och beskrivning. Om du är osäker, fråga oss innan du beställer. Vi undanhålla oss rätten att ändra produkter, produktinformation och priser utan förvarning.

Priserna i orderbekräftelsen är finalen, om inte det finns en uppenbar mänsklig, teknisk eller annan fel eller omständigheterna har förändrats på grund av force majeure.

Frakt

Leveransavgiften läggs till i den totala ordersumman. Du kan se den beräknade leveransavgiften på varukorgen. Den slutliga leveransavgift och alternativa visas för dig innan du bekräftar beställningen.

Leveransavgift för beställningar levereras med post eller budfirma beräknas genom totalvikten och/eller storleken på paketet.

Om du vill använda din egen kontrakt med en kurir företag, kontakta oss i förväg. Vi skall debitera bara förpackning- och hanteringkostnader.

Leverans

En beräknad tillverkning och bearbetningstiden visas på varje produkt beskrivning sidan. Den valda fraktsätt beräknas inte den här tiden. Vi kommer att informera kunden så snart som möjligt om leveranstiden beräknas vara längre än normalt på grund av, till exempel, säsongsmässiga skäl. De beställda produkterna levereras vanligen som ett enda paket så den totala tillverkningstiden är lika lång som den längsta produkttillverkning tid i ordningen.

Om betalas via banköverföring ordern bearbetas när det totala förfallet belopp har nått vårt bankkonto.

Beställningar skickas normalt via post. För inhemska order kan vi också erbjuda Matkahuolto frakt och vår egen leverans i huvudstadsregionen. Hämtning från vårt lager är också möjlig.

Kunden är ansvarig för att ta emot leveransen vid leverans anländer. Om paketet returneras till säljaren kunden är skyldig att ersätta de extra kostnader, inklusive kostnaderna från den returnerade frakt och eventuella lagrings och re-leverans kostnader.

Betalning

För webbutik order vi accepterar banköverföring, Payson och PayPal-betalningar och fakturor endast för EU företags med 14 dagars betalningstid. Andra betalningsmetoder bara om särskilt avtalats i förväg.

Banköverföring

Om betalas av banköverföring får du betalningsinformationen via e-post på en gång. Kunden förbinder sig att kontrollera e-post för att ta emot betalningsinformationen och eventuell extra information.

Om betalas i någon annan valuta än den som beställningen görs med, eller om summan betalas utanför SEPA området, är kunden ansvarig för alla bank- och valutakostnader. Om det skickade beloppet inte täcka alla dessa kostnader, vi är inte berättigade att fullfölja ordern. Förutom EUR vårt bankkonto kan ta emot även CHF, DKK, GBP, JPY, NOK, SEK och USD men extra 5,00 euro debiteras av vår bank. Dessa extra kostnader återbetalas inte.

Vi reserverar produkterna för kunden i 7 dagar och om betalning inte tas emot produkterna kommer att återlämnas till salu.

Payson

Payson betalning behandlas på nätet i realtid och du kan betala med ditt Paysonkonto, nätbank (Swedbank, Handelsbanken, SEP, Nordea eller Danske Bank i Sverige och Nordea, Danske Bank och OP-Pohjola i Finland) eller med Visa eller Mastercard. Säljaren är tillåtet att ta ut extra betalningsavgifter. Mer information finns på www.payson.se

Paypal

PayPal betalning behandlas av PayPal (Europe) S.à rl & Cie, S.C.A. Säljaren är tillåtet att ta ut extra betalningsavgifter. Mer information och villkor på PayPals webbsidan under kassaprocessen.

Bitcoin

Man kan betala också med Bitcoin rätt från Bitcoin plånbok. Läs mer om Bitcoin .

Alla kompensationer är gjort i Euros eller lokal valuta.

Faktura (endast registrerade EU-företag)

Vi kontrollerar kundens kredit rapport och förbehåller oss rätten att inte acceptera kredit försäljning. Vi förbehåller oss rätten att sälja fakturan till en tredje part.

Betalningsvillkor 14 dagar, om inte annat avtalats i förväg.

Faktureringsavgift tillkommer. Avgiftsfaktura 12,00 € (moms 0%). Ingen fakturering utanför EU.

Om fakturan inte betalas senast på förfallodagen kunden är skyldig att betala årshyra på 13% för det försenade beloppet. Säljaren är också tillåtet att debitera de faktiska inkasso avgifter (minst 400,00 kr).

Andra betalningsmetoder

För finländska kunder vi erbjudar online bankbetalningar av Checkout Finland (betalningsvillkor på finska).

Leveranserna Utanför Finland

EU-företag utanför Finland kan lägga order på MOMS 0% pris. Giltigt momsregistreringsnummer krävs. Vi kommer att kontrollera moms id.

Beställningar utanför EU:s skatteområde säljs med moms 0%.

Kunden är ansvarig för alla import, tull och skatter i alla leveranser utanför Finland.

Avbokningar och returer

Om du vill avboka din beställning innan tillverkning, kontakta vår försäljning på en gång.

På grund av finländska lagar (Konsumentskyddslag, kapitel 6, 15 §) de beställningar som görs av privatpersoner har 14 dagar ångerfristen. Detta gäller inte produkter som är tillverkade eller anpassade till kundens önskemål eller produkter som nämns i samma lag. Kundanpassade produkter inkluderar alla produkter som har text graverade eller tejpade. Om tillverkningen av kundanpassade produkten påbörjas före uppsägningen tid debiterar vi alla kostnader som redan används.

Om du vill returnera en produkt, måste du alltid informera oss innan du skickar dem.

Du får inte börja använda den produkt du återvänder. Det måste vara i samma skick som den var vid leveransen. Allt material måste returneras med produkten och produkten måste förpackas på rätt sätt.

Vid avbokning kunden måste betala alla fraktavgifter. Kunden är ansvarig för återvända leverans förrän vi har fått sändning.

Företag inte har rätt att avboka eller returnera order.

Defekt eller fel produkter kommer att repareras eller bytas ut när vi har kontrollerat felet. Kunden måste inspektera produkterna i 14 dagar och informera säljaren om eventuella fel inom samma tidsram.

Defekt eller förlorad leverans

Om produkten är defekt under transporten, har kunden att göra en defekt rapport till fraktbolaget på en gång.

Förlorade leveransen måste ställas från fraktbolaget i 30 dagar från leveransen. Vi håller koll på leveransdatum.

Vi är inte ansvariga för fel eller förluster under transport. Vi packar produkterna ordentligt för att minimera fel. Vid defekt eller förlorad sändning kontakt vår kundtjänst för att förhandla om ersättning.

Skulder och kompensation

Säljaren är skyldig att ersätta de skador som endast upp till det belopp som betalas av kunden. Inga indirekta skador är ersättningsbar.

Vi lyder de finska lagar och alla rättsliga processer utförs i Finland (primärt vid Helsingfors tingsrätt).

Nätbutik lagat av: Consult It Finland